Zgłaszanie nauczycieli akademickich i innych osób prowadzących zajęcia na uczelniach na szczepienia przeciwko COVID-19 za pośrednictwem systemu POL-on

Aktualności

Od poniedziałku, 15 lutego br. od godz. 8:00 rusza proces rejestracji na szczepienia nauczycieli akademickich oraz innych osób prowadzących zajęcia na uczelniach. Zapisy obejmą tych nauczycieli akademickich, którzy urodzeni są po 31 grudnia 1955 r. Rejestracja potrwa do 19 lutego br. (do końca dnia). W jaki sposób będzie wyglądał system zgłoszenia nauczycieli? Przedstawiamy szczegółową instrukcję dotyczącą tej procedury.

  1. Zgłoszeń uprawnionych pracowników uczelni do Narodowego Programu Szczepień dokonują rektorzy uczelni.
  2. Do udziału w szczepieniach są uprawnione osoby spełniające następujące kryteria:
    1. nauczyciele akademiccy lub tzw. inne osoby prowadzące zajęcia,
    2. urodzone po 31 grudnia 1955 r.,
    3. aktualnie zatrudnione na uczelni.
  3. Do zgłoszenia pracowników uczelni na szczepienie niezbędny jest System POL-on.

Proces zgłaszania pracowników na szczepienia krok po kroku

  1. Uczelnia zbiera od uprawnionych pracowników deklaracje udziału w szczepieniach – jest to krok, który uczelnia organizuje i przeprowadza we własnym zakresie.
  2. Uczelnia w Systemie POL-on, w osobnym rejestrze przygotowuje listę pracowników zainteresowanych udziałem w szczepieniach wraz z wymaganymi danymi.
  3. System POL-on przekazuje listę zgłoszonych pracowników do NFZ.
  4. NFZ przekazuje odpowiednio posegregowane listy zgłoszeń do właściwych punktów szczepień.
  5. Punkty szczepień kontaktują się z zainteresowanymi pracownikami uczelni lub z koordynatorami szczepień na uczelni w celu ustalenia terminu szczepień.

Niniejsza instrukcja dotyczy kroku 3 – zgłaszania pracowników na szczepienia za pośrednictwem Systemu POL-on. Szczegółowy opis procedury znajduje się na stronach Pomocy POL-on 2.0.

Informacje o procesie zgłaszania pracowników na szczepienia przez System POL-on:

Webinarium w poniedziałek 15.02.2021 r. o godzinie 12.00 na kanale OPI PIB na YouTube.

Pomoc dla użytkowników:

Problemy i pytania techniczne, dotyczące obsługi formularza w Systemie POL-on należy zgłaszać poprzez HelpDesk OPI PIB dostępny:

W HelpDesku OPI PIB można zgłaszać problemy techniczne dotyczące obsługi „Wykazu pracowników instytucji zgłoszonych do szczepienia przeciwko COVID” lub innych elementów systemu POL-on 2.0.

OPI PIB jest dostawcą narzędzia wykorzystywanego do zgłaszania pracowników na szczepienia. Nie dysponuje wiedzą na temat samej szczepionki ani organizacji szczepień w punktach szczepień.

  1. Jeśli nie posiadasz konta, możesz wysłać zgłoszenie klikając w przycisk „Zaloguj przez e-mail”.
  2. System prześle na podany adres e-mail link. System zapyta, czy chcesz utworzyć konto w systemie i ustanowić hasło – nie są to kroki obligatoryjne. Klikając w link otworzy się formatka „Nowego zgłoszenia”. Należy wybrać:
  1. System: POL-on
  2. Charakter zgłoszenia: Techniczne
  3. Obszar: Szczepimy się
  4. Instytucja nadzorująca: OPI PIB
  5. Temat: temat zgłoszenia
  6. Opis: W polu tekstowym należy szczegółowo opisać problem. Można załączyć plik do zgłoszenia, np. zrzut ekranu, na którym wystąpił problem.
  7.  Odpowiedź na zgłoszenie będzie udzielona w systemie HelpDesk OPI PIB. Powiadomienie o tej odpowiedzi zostanie wysłane na adres e-mail użytkownika zgłaszającego.

Więcej informacji na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Centrum Pomocy systemu POL-on.