Projekty OPI PIB

Wsparcie procesów dydaktycznych za pośrednictwem platformy NAVOICA

Celem projektu jest dostosowanie oferty podmiotów systemu szkolnictwa wyższego do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji poprzez przygotowanie i udostępnienie na platformie NAVOICA kursów typu MOOC do wdrożenia na studiach I/II stopnia.

Dane projektu

Data rozpoczęcia projektu2025-01-01
Data zakończenia projektu2027-02-28
Wartość projektu19374216.51 PLN

Kursy przygotowane w ramach projektu zostaną udostępnione całemu społeczeństwu zgodnie z polityką otwartego dostępu.

Cele szczegółowe projektu:

  1. Wsparcie procesów dydaktycznych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w zakresie rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji.
  2. Wsparcie współpracy pomiędzy instytucjami między innymi przez współdzielenie zasobów edukacyjnych przez podmioty szkolnictwa wyższego.
  3. Transfer wiedzy i innowacyjności poprzez udostępnienie społeczeństwu wiedzy z różnych ośrodków i mających korzystny wpływ na rozwój gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji.
  4. Wsparcie w rozwoju idei uczenia się przez całe życie, zgodnie ze „Zintegrowaną Strategią Umiejętności”.
  5. Niwelowanie barier w dostępie do zasobów edukacyjnych poprzez zapewnienie dostępności kursów dla wszystkich zainteresowanych osób, bez względu na wykształcenie czy doświadczenie zawodowe, w tym dostępu do wiedzy akademickiej dla osób mieszkających poza ośrodkami akademickimi i nieplanujących dalszego kształcenia formalnego.
  6. Niwelowanie barier współpracy pomiędzy uczelniami, związanych z utrudnieniami w dostępie kadry z jednej uczelni do platformy innej uczelni (często nie jest to możliwe ze względu na obostrzenia prawne i ochronę danych, a także różne rozwiązania technologiczne platform poszczególnych uczelni).

By zrealizować tak zdefiniowane cele projektu, wykorzystane zostanie istniejące rozwiązanie dla szkolnictwa wyższego – platforma NAVOICA.
NAVOICA jest platformą edukacyjną Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z otwartymi kursami oferowanymi przez podmioty systemu szkolnictwa wyższego i nauki, jednostki naukowe oraz organizacje pozarządowe. Kursy są dostępne w trybie asynchronicznym, bez limitu liczby uczestników. Zgodnie z ideą otwartości, w kursie może wziąć udział każda zainteresowana osoba, bez względu na wiek lub poziom wykształcenia. Wybrane kursy są włączane do formalnego procesu edukacyjnego w ramach studiów I i II stopnia.

Dofinansowanie

Projekt jest dofinansowany ze środków UE w ramach Działania 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym, określony we wniosku o dofinansowanie projektu nr FERS.01.05-IP.08-0002/24

Projekt jest dofinansowany z budżetu państwa.

Całkowita wartość projektu: 19 374 216,51 PLN
Wartość projektu OPI PIB: 5 865 600 PLN

Istnieje możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań OPI PIB z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

  1. poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i
    Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Instytucji Pośredniczącej:
    Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
  2. skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Instytucji
    Pośredniczącej: /MIR/SkrytkaESP lub /NCBiR/SkrytkaESP.