Każdy użytkownik jest dla nas ważny
Użytkownicy naszych systemów i aplikacji różnią się kompetencjami cyfrowymi, wiekiem, zdolnością skupienia, sprawnością. Pracują w różnych warunkach i na różnych urządzeniach. Nasze systemy i aplikacje projektujemy dla nich wszystkich.
Wielu z naszych użytkowników doświadcza ograniczeń wzroku, słuchu, motoryki albo deficytów uwagi – na przykład dlatego, że są to osoby w dojrzałym wieku. Inni borykają się z natłokiem obowiązków, brakiem czasu i nadmiarem bodźców. Wśród naszych użytkowników są też osoby neuroróżnorodne i z niepełnosprawnościami.
Chcemy, aby każda z tych osób miała do naszych produktów komfortowy, pełny dostęp. W ten sposób zapewniamy wszystkim równe szanse w osiąganiu celów. Tak właśnie rozumiemy dostępność.
Dlaczego pracujemy nad dostępnością?
Jesteśmy instytucją państwową. Nasze działania są finansowane z pieniędzy publicznych. Zgodnie z prawem nasze usługi muszą spełniać wytyczne dostępności produktów cyfrowych (WCAG) na poziomie 2.1. AA.
Ale dostępność to dla nas więcej niż obowiązek. To także odpowiedzialność za sprawne i nowoczesne szkolnictwo wyższe oraz sprzyjające warunki do rozwoju i popularyzacji polskiej nauki.
Dostępność to również nieodłączny element projektowania zorientowanego na użytkownika. Chcemy więc być dostępni, bo liczy się dla nas człowiek. Każdy.
Jak możesz korzystać z ułatwień dostępu na naszych serwisach?
Gdzie zgłosić błędy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami?
Napisz do nas: dostepnosc@opi.org.pl
Zadzwoń: tel. kom. 512 014 561
Gdzie zgłosić inne błędy?
Pozostałe błędy zgłoś do naszego Helpdesku.