Inspiruj się publikacjami naukowymi ekspertów OPI PIB
Dzielimy się wynikami naszych badań, aby pomóc naukowcom i specjalistom zrozumieć najważniejsze trendy w nauce i technologii. Chcemy, by nasze publikacje inspirowały do nowych odkryć i praktycznych rozwiązań.
Obszary publikacji
Nasze publikacje skupiają się na kilku głównych obszarach:
- Informatyka techniczna i telekomunikacja
Badania nad tworzeniem systemów informatycznych, bezpieczeństwem danych, sztuczną inteligencją, uczeniem maszynowym oraz współpracą człowieka z technologią. - Nauki społeczne
Prace dotyczą innowacji, analizy naukowców i instytucji, socjologii nauki oraz wpływu nauki na gospodarkę. - Wdrożenia technologiczne
Dzielimy się naszym doświadczeniem w projektowaniu, rozwijaniu i utrzymaniu systemów informatycznych.
Dostępność i otwartość
- Chcemy, by nasze publikacje były dostępne dla każdego. Większość z nich publikujemy jako open-access.
Najnowsze publikacje
Sprawdź najnowsze publikacje, które pomagają rozwijać naukę!
Życzymy przyjemnej lektury!
Lista publikacji
-
OPI-JSA at CLEF 2017: Author Clustering and Style Breach Detection
2017 W: CLEF 2017 Working Notes / Linda Cappellato, Nicola Ferro, Lorraine Goeuriot, Thomas Mandl; [S. l.]: CEUR-WS
Conference and Labs of the Evaluation Forum. Dublin, 2017-09-11 – 2017-09-14
-
OPI-JSA at SemEval-2017 Task 1: Application of Ensemble learning for computing semantic textual similarity
2017 W: 11th International Workshop on Semantic Evaluations (SemEval-2017) : Proceedings of the Workshop / Daniel Cer, David Jurgens, Steven Bethard,Marine Carpuat, Marianna Apidianaki, Saif M. Mohammad; Vancouver: Association for Computational Linguistics, s. 139-143
11th International Workshop on Semantic Evaluation. Vancouver, 2017-08-03 – 2017-08-04
-
Organizational learning in public administration in Poland. The issue of the politicization and the adminisrative decision-making process
2017 W: European Administrative Space: Spreading Standards, Building Capacities / Ivan Kopric, Polonca Kovac; Bratysława: NISPAcee Press, s. 115-134
-
Polish business models of technology transfer centres against foreign leaders. Conlusions of the case studies
2017 Central European Review of Economiscs & Finance, T. 21, z. 5, s. 37-58
http://economic-research.pl/Journals/index.php/ceref/article/view/609
-
Predicting Stock Trends Based on Expert Recommendations Using GRU/LSTM Neural Networks
2017 W: Foundations of Intelligent Systems 23rd International Symposium, ISMIS 2017, Warsaw, Poland, June 26-29, 2017, Proceedings / Marzena Kryszkiewicz, Annalisa Appice, Dominik Ślęzak, Henryk Rybinski, Andrzej Skowron, Zbigniew W. Raś; Cham: Springer, s. 708-717
International Symposium on Methodologies for Intelligent Systems – Foundations of Intelligent Systems. Warszawa , 2017-06-26 – 2017-06-29
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-60438-1_69
-
Smartphone app as a museum guide. Testing the Open Art application with blind, deaf, and sighted users
2017 Rivista Internazionale di Tecnica della Traduzione = International Journal of Translation, T. 17, s. 113-130
-
Software development process and testing legislative acts
2017 EUNIS journal of higher education IT, T. 2017-1, s. 36-41
https://www.eunis.org/eunis2017/wp-content/uploads/sites/10/2017/06/EUNIS_2017_paper_37.pdf
-
Stratified Propensity Score Matching – quasi-eksperymentalny schemat badawczy, wykorzystany na potrzeby ewaluacji wpływu opartej na teorii, w sytuacji braku zmiennej zależnej
2017 W: Ewaluacja oparta na teorii w złożonym otoczeniu społeczno-ekonomicznym / Katarzyna Hermann-Pawłowska, Teresa Wyszyńska, Jacek Pokorski, Zuzanna Popis ; Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, s. 117-138
-
Tabulate corals across the Frasnian/Famennian boundary: architectural turnover and its possible relation to ancient photosymbiosis
2017 Palaeogeography, Palaeoclimatology, Palaeoecology, T. 487, 1 December, s. 416-429
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0031018217306855?via%3Dihub
-
The National Repository of Theses: A Short Polish Case Study
2017 EUNIS journal of higher education IT, T. 2017-1, s. 113-120
https://www.eunis.org/eunis2017/wp-content/uploads/sites/10/2017/06/EUNIS_2017_paper_27.pdf