Dane projektu
Data rozpoczęcia projektu | 2025-10-01 |
Data zakończenia projektu | 2028-03-31 |
Wartość projektu | 400 000,00 EUR |
Lider
- Uniwersytet Łódzki
Partnerzy
- Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy
- Universidade do Porto
- Barcelona School of Management
- European E-learning Institute
- The Accreditation Council for Entrepreneurial and Engaged Universities
- Feltech Software Innovations
Celem projektu jest wspieranie opiekunów akademickich oraz początkujących badaczy związanych z europejskimi uczelniami w odpowiedzialnym stosowaniu sztucznej inteligencji w procesie badawczym. Główną formą wsparcia będą praktyczne szkolenia zgodne z założeniami unijnych wytycznych dotyczących godnej zaufania sztucznej inteligencji (SI) i odpowiedzialnego wykorzystania generatywnej SI w badaniach oraz europejskich ram kompetencji dla naukowców. Szkolenia mają za zadanie wyposażyć ich uczestników w umiejętności, pozwalające na etyczne i skuteczne wykorzystanie SI jako wiarygodnego narzędzia badawczego.
Oprócz szkoleń, działania projektu obejmować będą m.in. opracowanie dla opiekunów materiałów szkoleniowych z zakresu odpowiedzialnego wykorzystania sztucznej inteligencji w badaniach, organizację tematycznych interaktywnych warsztatów, przygotowanie mapy drogowej badacza AI, organizację certyfikowanego kursu online i programu mikrokwalifikacyjnego, dzięki którym młodzi badacze zdobędą umiejętności odpowiedzialnego wykorzystania AI w badaniach.
Grupami docelowymi realizowanych w projekcie działań edukacyjnych są magistranci, uczestnicy szkół doktorskich, młodzi naukowcy po uzyskaniu stopnia doktora (early stage researchers), ich opiekunowie naukowi, oraz kierownictwo uczelni i decydenci odpowiadający za procesy badawcze oraz cyfrową transformację.
Projekt prowadzony jest w ramach Działania 2 programu Erasmus+, które koncentruje się na współpracy instytucji szkolnictwa wyższego na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk.
Całkowita wartość projektu: 400 000 EUR
Wartość projektu dla OPI PIB: 50 145 EUR